المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : قصة جميلة اكيد هاتعجبكم.........



سمل الحلفاوى
19-06-2005, 03:36 PM
قصة جميلة اكيد هاتعجبكم.........







كان في سلحفتين صغيرين كانوا بيحبوا بعض كبروا
واتجوزوا وخلفوا سلحوف
صغير سموه ابوسريع ،اقترحت ام ابو سريع على
ابو ابو سريع انهم يروحوا يفسحوا
الواد في البحر الاحمر جهزوا لوازم الرحلة
واستغرقت الرحلة 15سنة ذهاب..
وصلوا علي البحر وفرشوا علشان يأكلوا وفجأة
صرخت ام سريع "تصدق يابوسريع
نسينا اهم حاجة نسينا الملاحة عشان الاكل
..اخطف رجلك وروح البلد
هاتها .."صرخ ابو ابوسريع وقال لسه هاروح 15سنة
رايح و15 سنة جاي يكون الاكل
برد الأحسن نبعت الواد ابوسريع خفيف ولس
صغير.."ونادوا ابو سريع وقالولهه
وبعتوه مرت السنين...حوالي 40 سنة وابو
سريع مجاش السلاحف بدأت
تقلق فقالت ام ابو سريع احسن ناكل بدل ما الاكل
يبرد ومايجي ابوسريع نعمله اكل
ثاني "فجاة خرج ابوسريع من ورا شجرة وقال
يعني لو كنت رحت كنتم كلتم من
غيري....

__________________

القناص فوزي
19-06-2005, 06:20 PM
هههههههههههههههههههه

حلــــــــــــــــــوة

الزبير محمد عبدالفضيل
19-06-2005, 09:17 PM
حلوه والي الامااااااااااااااام وفي أنتظار الجديد



ربي زدني علما

الزمن المريح
20-06-2005, 12:00 AM
ههههههههههههه اههههههههههههه خخخخخخخخخ

حلوة خالص

الدبلوماسي
20-06-2005, 06:19 AM
ههههههههههههههههههههههههههههه
صراحة قعته أضحك لمن نسيت ارد أقو ل شنو لاكن حلووووووووووة
يديك ألف عافية
أخوك ابو يوسف

aborawan
20-06-2005, 06:29 AM
الف شكر يا سمل وابهجتنا واضحكتنا يديك الف عافية

سمل الحلفاوى
22-06-2005, 03:11 PM
مشكورين ياشباب علي المرور

114
29-06-2005, 12:19 AM
جميلة وعجبتنا

ولهجتها مصرية، هي منقولة؟ واللا لهجة الحلفاويين متأثرة بجيرانهم المصريين؟
عموماً لك التحية..